Hallo allemaal,
Wij willen u graag op de hoogte brengen van de diverse activiteiten, waar we momenteel mee bezig zijn. Zoals u misschien heeft kunnen zien, is onze website helemaal vernieuwd en is naar onze mening beter, duidelijker en overzichtelijker geworden.
Hiervoor gaat onze dank dan ook naar “Luidt! Design”, welke verantwoordelijk is voor het uitstekend uitvoeren van onze wensen.

Donateursgelden
Er is besloten om te stoppen met de automatische incasso via het bureau De Doorbetalers. Heel veel donateurs begrepen niet wat de bedoeling was. Onduidelijkheid was het grootste item. Je zou in één oogopslag moeten kunnen zien dat de automatische incasso was voor de donateursbijdrage aan de Zaltbommelsche IJsclub? Hierdoor werd er niet geïncasseerd. Anderen willen niet meewerken aan automatische incasso ( betalingen zelf doen ). Al met al zijn er ( te ) weinig inkomsten binnen gekomen. De IJsclub dient hierbij de hand in eigen boezem te steken en zullen dit voor de komende periode anders gaan aanpakken. We gaan alle donateurs via het opgegeven email adres aanschrijven en verzoeken om de bijdrage voor het seizoen 2017-2018 over te maken op het banknummer NL88 INGB 0006 2123 53. Dit ten name van de Zaltbommelsche IJsclub te Zaltbommel onder vermelding van: 2017-2018.
Na ontvangst van de donatie zullen de donateurspassen worden uitgedeeld c.q. verstuurd.

Actiepuntenlijst
De veeg-en dweilmachine is onderhouden en gereed voor gebruik.
De pomp, nodig om de tank van de dweilmachine te vullen, dient nog te worden gerepareerd.

Onder de twee bruggen van het eiland dienen zogenaamde kluunplaatsen te worden gemaakt. Dit zijn de twee zwakke plekken van de ijsbaan, omdat het ijs minder snel aanzet ( dikker wordt ) dan de rest van de baan. Dankzij die kluunplaatsen kan dan de volledige ronde worden geschaatst.
Hiervoor dienen nog te worden aangeschaft: hout, palen en plaatwerk en afzetmateriaal.

Aanpassen van de helling waar men het ijs op kan gaan. ( schaatsen en veegmachine ) De helling is ontworpen en aangelegd in de zomerperiode bij een hogere waterstand. Echter bij vorst staat het water een flink stuk lager ( 30 á 40 cm) zodat er een veel te hoge afstapt ontstaat.
Hier dient een soort kleine steiger te worden gerealiseerd.

Verder aanschaf van materiaal om ijshockey-doelen te kunnen maken.

Samenwerkingsverband met de wijkraad De Waluwe
Er zijn vergevorderde gesprekken gevoerd met vertegenwoordigers van de wijkraad De Waluwe om in de toekomst te gaan samenwerken.
Stichting wijkraad De Waluwe en vereniging Zaltbommelsche IJsclub hebben de intentie om evenementen te gaan organiseren op of rond het eiland, anders genaamd het Koning Willem Alexanderpark. Er liggen plannen op tafel voor de komende zomer, die nog verder dienen te worden uitgewerkt. De eerste samenwerking is al met Sint Maarten!!

Mocht iemand een idee hebben voor een activiteit of een andere vereniging in beeld wil brengen om samen te werken, neem dan contact met ons op.

Met vriendelijke groet,